متریک فایل

۵۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

فهرست مطالب

4- اشتقاق نام واژه مهر

5- تولد و مرگی اسرارآمیز

6- میترا در دیگر نوشته&zwnj ها

- آریائیان (هند و ایرانیان)

ایرانیان گروهی از مردمان شرقی نژاد هستند که آنها را هند و اروپایی می&zwnj نامند. این نژاد را از آن جهت هند و اروپایی می&zwnj نامند که امروزه از اسپانیا پرتقال در اروپا تا ایران و افغانستان و پاکستان و هند در آسیا گسترده شده است. هند و اروپائیان خود به دو گروه شرقی و غربی تقسیم می&zwnj شوند. گروه غربی ملل اروپایی را تشکیل می&zwnj دهد و دسته&zwnj ی شرقی آنها شامل هندی&zwnj ها و ایرانی&zwnj ها است که هند و ایرانی نام دارند. منظور از ایرانیان ساکنان ایران زمین بزرگ یا هفت کشور است که نام این هفت کشور در اوستا ذکر شده است(رضایی، 1372 : صفحه 21 &ndash 15).

در مورد خاستگاه هند ایرانیان در میان دانشمند اختلاف نظر وجود دارد. بعضی از این دانشمندان خاستگاه هند و اروپائیان راشبه جریزه اسکاندیناوی دانسته&zwnj اند و دلیل کوچ آنها را سرمای شدید ذکر کرده&zwnj اند. و برخی دیگر جایگاه نخستین این عده را در شمال آلمان و جنوب دانمارک و در دشت&zwnj های وسیع قسمت از اروپا دانسته&zwnj اند و دسته&zwnj ی دیگر محل سکونت اولیه این عده را آسیا می&zwnj دانند و نواحی اطراف تاجیکستان کنونی و دامنه&zwnj های پامیر را خاستگاه هند و اروپائیان می&zwnj دانند (همان، 1372 : صفحه 21- 15). اما فریضه&zwnj ی دیگری وجود دارد که بدون توجه به خاستگاه هند و ایرانیان می&zwnj کوشد تا محل تجمع بزرگ آنها را در دوران پیش از تاریخ نشان &zwnj دهد. بنابراین فرضیه از میان این گروه هند و اروپایی قسمتی به شرق آمده و قسمتی دیگر به سوی غرب رفتند. و مرکز تقریبی این پراکندگی از اسپانیا تا هند و ایران است. آنچه پذیرفتنی&zwnj تر به نظر می&zwnj رسد آن است که در روزگاران بسیار دور پیش از تاریخ این اقوام هند و ایرانی در کنار هم می&zwnj زیستند و در دشت&zwnj های گسترده&zwnj ی آسیا مرکزی به سر می&zwnj بردند.

این قبایل زندگی شبانی داشته و چادرنشین بودند. و در پهنه&zwnj ی گسترده&zwnj ای از آسیای مرکزی که گویا در آن روزگاران آب و هوای مناسب&zwnj تر و چراگاههای گسترده&zwnj تری داشت پراکنده بودند و به واسطه&zwnj ی همین&zwnj آب و هوای مناسب دارای چهارپایان فراوان و مردم بسیار بودند و شدند. و همین افزونی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:9

فهرست و توضیحات:

پمپ های پره ای

به طور کلی پمپ های پره ای به عنوان پمپ های فشار متوسط در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. سرعت آنها معمولا از 1200 rpm تا 1750 rpm بوده و در مواقع خاص تا 2400 rpm نیز میرسد. بازده حجمی این پمپ ها 85% تا 90% است اما بازده کلی آنها به دلیل نشت های موجود در اطراف روتور پایین است ( حدود 75% تا 80% ). عمدتا این پمپها آرام و بی سر و صدا کار می کنند ، از مزایای جالب این پمپ ها این است که در صورت بروز اشکال در ساختمان پمپ بدون جدا کردن لوله های ورودی و خروجی قابل تعمیر است.

فضای بین روتور و رینگ بادامکی در در نیم دور اول چرخش محور ، افزیش یافته و انبساط حجمی حاصله باعث کاهش فشار و ایجاد مکش می گردد، در نتیجه سیال به طرف مجرای ورودی پمپ جریان می یابد. در نیم دور دوم با کم شدن فضای بین پره ها سیال که در این فضاها قرار دارد با فشار به سمت خروجی رانده می شود. همانطور که در شکل می بینید جریان بوجود آمده به میزان خروج از مرکز(فاصله دو مرکز) محور نسبت به روتور پمپ بستگی دارد و اگر این فاصله به صفر برسد دیگر در خروجی جریانی نخواهیم داشت.

پمپ های پره ای که قابلیت تنظیم خروج از مرکز را دارند می توانند دبی های حجمی متفاوتی را به سیستم تزریق کنند به این پمپ ها ، جابه جایی متغییر می گویند. به خاطر وجود خروج از مرکز محور از روتور(عدم تقارن) بار جانبی وارد بر یاتاقان ها افزایش می یابد و در فشار های بالا ایجاد مشکل می کند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:107

فهرست و توضیحات:

تقدیم نامه

پیش گفتار

مقدمه : حکایت کوچ با عشق شقایق فصل اول

قابلیت های بکارگیری نقشمایه ها در آثار گرافیکی

نقوش مورد استفاده در فرش

ارتباط نقوش مورد استفاده در تزئینات و عقاید

فصل دوم

نگاهی به ایل قشقایی

تاریخچه رنگرزی و رنگ آمیزی در ایل قشقایی

طرز تهیه سیاه چادرها

فصل سوم

دستبافهای مردم ایل قشقایی

گلیم و جاجیم بافی

نقشهای گبه

انواع نقشهای گلیم قشقایی

فصل چهارم

خصوصیات لباس قشقایی ها

لباس مردم ایل قشقایی

لباس زنان و مردان ایل قشقایی

تزئینات مخصوص لباس زنان

منابع و مأخذ

پوستر

کارِدستی با صنعت ماشینی تفاوت زیادی دارد . کسی که قالیچه ای می بافد ، با تمام وجود به آن معنا می دهد . زیرا قالیچه اش دارای صفا و لطف و محبت است . نقشهایش گویاست و با آدمی حرف می زند . کار او یک هنر است . هنری که در آن همه چیز انتخاب شده و دارای دنیایی از معناست . هر گره اش را انگشتانی بسته که قصد مزد ، پول ، نان ، گذران زندگی ، تجمل خواهی نداشته است .

در گذشته ، صنایع فقط به صورت هنرهای سنتی آنهم به منظور تولید و تأمین نیازهای مادی و معنوی جامعه صورت می گرفت . امروز هم در جوامع غیر صنعتی از جمله ایلات و عشایر ، بخش بزرگی از فعالیتهای رایج به منظور تأمین قسمتی از نیاز مادی خانواده هاست و و بخشی هم جزء اشتغالات روزمره آنهاست .

اشتغال مردم ایل ، کاری ذوقی و فکری است که هم فعالیت تولیدی بوده و هم بازده اقتصادی دارد و نیز دارای مایة فرهنگی و هنری است و می بینیم که امروز پس از نفت ، بزرگترین رقم صادرات کشور ، فرش و بخصوص فرش قشقایی است . زیرا که فکر ، ذوق ، تاریخ ، ارزش و اعتقادات آنان به گونه ای در این کار هنری منعکس است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

با استفاده از این فایل اموزشی به راحتی می توانید نزدیکترین مسیر را از یک محل مبدا به مقصد را انتخاب کنید و به راحتی بین شهر ها و استان های دیگر مسافرت کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه7

تعطیلی کامل ۳۰۰ کارخانه تولید کود شیمیایی
فارس-« عضوهیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود شیمیایی ایران گفت: « 300 کارخانه بخش خصوصی تولید کود کامل شیمیایی، بر اثر عدم همکاری دولت در خرید محصول، به تعطیلی کشیده شد.»

عبدالجواد قناد، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کود شیمیایی ایران افزود: « در حال حاضر نیاز کشور به کود شیمیایی سالانه حدود 5/4 میلیون تن است که 8/2 میلیون تن از خارج وارد و 2/1 میلیون تن از صنایع پتروشیمی داخلی و 400 تا 500 هزار تن به صورت کود کامل که با ریزمغذی مانند روی و منگنز غنی شده است، توسط بخش خصوصی تولید می شود.»

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کود شیمیایی ایران تصریح کرد: « روال مصرف متناسب زمین های هر منطقه و هر گیاه از کود شیمیایی در دنیا این است که 60 تا 70 درصد کود کامل و 30 تا 40 درصد کود تک عنصری به زمین کشاورزی داده می شود، در حالی که در ایران، بر عکس 90 درصد کود مصرفی تک عنصری و کم تر از 10 درصد کود کامل است.»

اشکال در تغذیه کل زمین های کشاورزی با یک فرمول کود

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کود ایران تصریح کرد: « شرکت دولتی خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان متولی تهیه، توزیع و مجری کود شیمیایی فقط فرمول 1-15-8-15 (یعنی 15 واحد ازت، هشت واحد فسفات، 15 واحد پتاس و یک واحد عنصر روی) را برای کل کشور معرفی می کند، در حالی که خاک های مختلف، نیازهای گوناگون کودی و عناصر شیمیایی دارند.»

اطلس زمین برای غنی سازی محصولات تهیه شود

قناد افزود: « بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت در اول مرداد 85 و مصوبه نشست 26 مهرماه 85 هیات وزیران، اطلس زمین های کشاورزی و نیاز هر منطقه توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه و تدوین می شد تا بر اساس نیاز زمین و محصول هر منطقه کود کامل ویژه آن منطقه تولید شود.»

وی لزوم تهیه اطلس (نقشه جامع نیاز کودی زمین های کشاورزی کشور) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: « به طور سنتی کشاورزان ایرانی به سوی مصرف کود سیاه و سفید (یعنی اوره و فسفات) هدایت شده اند و مصرف کودهای کامل حاوی ریزمغذی که کل نیاز زمین را برآورده می کند و مصرف کود را کاهش می دهد، کم تر از جانب شرکت خدمات حمایتی ترویج شده است.»

صیاد فرهادی رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان کود شیمیایی ایران نیر تصریح کرد: « با وجود این که روش تهیه کنندگان کود کامل در داخل کشور مانند تمام دنیا روش فیزیکی از طریق مخلوط کردن کودهای گوناگون و غنی سازی کود با ریزمغذی ها مانند آهن و روی است، متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی نامه ای به طهماسبی وزیر وقت صنایع و معادن می نویسد که چون تولید داخلی کود کامل استاندارد کافی ندارد، این روش تولید متوقف شود.»

فرهادی خاطرنشان کرد: « شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مواد اولیه را خود تامین و فرمول تهیه کود کامل و روش گرانول کردن و خشک کردن کود را تعیین می کند و بر جریان تولید و توزیع آن نظارت کامل



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در

فهرست مطالب
مقدمه ۶
۱) عنوان پژوهش ۸
۲) بیان مسئله ۸
۳)سؤالات پژوهش ۹
۴)اهداف پژوهش ۱۰
۵)فرضیه های اصلی پژوهش ۱۱
۶) تعارف مفاهیم و واژه ها ۱۱
الف _ تعارف نظری یا مفهو می ۱۱
۷)متغیرهای پژوهش ۱۲
۱-۷) متغیر مستقل ۱۲
۲-۷)متغیر وابسته ۱۲
۳) متغیر تعدیل کننده ۱۳
ادبیات تحقیق ۱۵
مروری به تحول و پیشرفت تحقیقات در زمینة موضوع ۱۶
پیشینه تحقیق ۱۶
جوهای تحصیلی مدارس ۱۹
شناخت ازاشیاء ۲۱
۲) جایگاه علمی موضوع ۲۴
۳) بررسی مؤلفه های جو روانی _ اجتماعی کلاس ۳۴
۱-۳ مؤلفه مشارکت ۳۴
۲-۳ مؤلفه دلبستگی متقابل بین دانش آموزان ۳۹
۳-۳ مؤلفه برخورداری ازپشتیبانی معلم ۴۲
۴-۳ مؤلفه اهمیت دادن به کاروتکالیف ۴۶
۵-۳ نظم وسازماندهی مطالب ۴۷
۶-۳ بکاربستن مقررات ۴۸
۷-۳ مؤلفه نوآوری آموزشی ۴۹
تحقیقات انجام شده در ایران ۵۷
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۶۰
۱) روش پژوهش ۶۴
۲) جامعه پژوهش (آماری ) ۶۴
۳ ) نمونه و روش نمونه گیری ۶۵
۴ ) ابزار پژوهش ۶۵
۵) روش اجرا ۶۶
۶) ویژگیهای گروههای نمونه ۶۷
۷) روش های تجزیه و تحلیل آماری ۶۷
تجزیه و تحلیل داده های آماری ۷۳
خلاصه و نتایج ۷۸
نتایج فرعی تحقیق ۷۹
محدودیتها ۸۲
پیشنهادات ۸۳
منابع فارسی ۹۱


مقدمه
بنابر نظرات ، متخصصان تعلیم وتربیت دورة ابتدایی یکی ازمهمترین سطح آموزشی است که درحقیقت ارکان وبنیان آموزشهای کلاسیک برآن استواراست . گفته شده است که سوادارتباط مستقیمی بافرهنگ داردوفرهنگ خودبه دوطبقه خاص وعام ویافرهنگ شخصی واجتماعی تقسیم می شود.
آنچه به نظرمی رسد فرهنگ غیرازسواداست اماباید توجه داشت که جهان بینی وبینش انسان به وسیله آن شکل ونشأت می گیرد هیچ کس رانمی توان بدون فرهنگ دانست . زیراروانشناسان ، جامعه شناسان وزیست شناسان براین عقیده اندکه حتی جانوران هم برای خودفرهنگی دارند که درمراحل پایین قراردارند .
باید توجه داشت که تحصیلات درمدرسه که خود یک محیط اجتماعی است فرهنگ شخص راارتقاء می دهد وطبعا&rdquo وقتی آحادملت دارای فرهنگ وبینش بالاتری باشندمنحنی فرهنگ اجتماعی قوس صعودی رامی پیماید .وقتی می گوییم مدرسه مکانی است که بابرنامه مشخص وزمان تعین ومعلم تعیطن شده درتعلیم وتربیت وآموزش تحصیل نقش اساسی دارد واین بدان معناست که درآن تغییررفتاریایادگیری ایجادمی شود ، بنابراین بایداذعان نمودکه خودجامعه سبب آموزش می شودومدرسه نیزیک محیط اجتماعی است ووقتی که تغییررفتاردراولیای محصلین انجام شدوباسوادشدند،دارای فرهنگ وبینشی خواهندشدکه نسبت به سرنوشت فرزندان خودبی تفاوت نباشندوهمکاری وهمیاری بااولیاء مدرسه ومعلمین راسرلوحه کارشان قرارمی دهند وازاین ارتباط یکی ازراههای مهم پیشرفت تحصیلی است ( سیف ، ۱۳۶۵ )
پیشرفت تحصیلی دریک واحدآموزشی موجب می گردد تاحس رقابت درسایردانش آموزان برانگیخته شودمسایلی ازاین قبیل درمجموعه باعث می گردد تاجوحاکم برمحیط آموزشی دارای روند پیاباشدودروضعیت زمینه های لازم برای رشد روحیه کنجکاوی ودقت دربین دانش آموزان فراهم می گرددکه درصورت هماهنگی سایرمسائل بااین وضعیت ، آینده نویدبخش ودرخشانی برای دانش آموزان متصوراست ( پورشافعی ، ۱۳۷۰ )
دربعداجتماعی مسئله پیشرفت تحصیلی می تواندموجبات نشاط محیط خانوادگی وابراز رضایت آنان را ازنهادآموزشی جامعه فراهم سازد واطمینان بیشترآنان رابه دست اندرکاران امرآموزشی جامعه بیشترکنداین امرنیز به نوبه خودموجب می گرددتاپیشرفت تحصیلی دانش آموزان که دراصل به معنای ایفای نقش محول به آنان است ، می توان درتعادل نظام اجتماعی نیز مؤثرواقع شود.وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی ازشاخص های مهم درارزشیابی آموزش وپرورش است وتمام کوشش ها وکشش های این نظام ، درواقع جامة عمل پوشاندن،بدین امرتلقی می شودبه عبارتی جامعه به طورویژه نظام آموزش وپرورش نسبت به سرنوشت کودک ، رشدوتکامل موفقیت آمیز وجایگاه او درجامعه علاقمندونگران است وانتظاردارد، ازپیشرفت تحصیلی به عنوان یکی ازابعادپیشرفت درنظام آموزش وپرورش ، مفهوم انجام تکالیف وموفقیت دانش آموزان درگذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص یاموفقیت دانش آموزان درامریادگیری مطلب درسی مستفادمی شود(پورشافعی ، ۱۳۷۰ )
موضوع موردبررسی ماادراک انتظاردانش آموزان (دختروپسر) ومعلمان شان ازجوروانی _ اجتماعی موجوددرکلاس وهمچنین جوروانی _ اجتماعی موردتمایل درکلاس است که چقدرارتباط باپیشرفت تحصیلی داردبنابراین درصدد بررسی آن هستیم که معلمان به ویژه دانش آموزان چه برداشتی ازجوروانی _اجتماعی کلاس باجوآموزشی کلاس داردبه نظرآنان این جوچگونه باید باشد؟ این مسئله درجایگاهی موردبررسی قرارمی گیرد که دارای اهداف آموزش وپرورش است .
۱) عنوان پژوهش :
تأثیرجوروانی _ اجتماعی کلاس درپیشرفت تحصیلی ( پایه پنجم ابتدائی )
۲) بیان مسئله :
بنابراین درپهنه موردمطالعه یک طرف معلم ودانش آموزان وازطرف دیگر آموزش مطرح است دراین موردمی توان گفت آموزش به هرگونه فعالیت یاتدبیرازپیش طرح ریزی شده گفته که هدف آن ایجاد یادگیری در یاد گیرندگان است .آموزش مستلزم فعالیت متقابل بین حداقل دو نفر معلم و متعلم است .(سیف ،۱۳۷۵ )
در آموزش ،بر قراری رابطه با شاگردان مهم است و برای اینکه شاگردان خبر ما را دریافت کنند لازم است که به چند نکته توجه شود واین به طور اجمال عبارتند از :خبر متناسب باشد :در بیانیه قابل فهم و معنا را ذکر شود و واکنش های دانش آموزان در مقابل آن متناسب و مثبت باشد و بین معلم و دانش آموزان رابطه متقابل وجود داشته باشد .
۳)سؤالات پژوهش
سؤالات مورد مطالعه در این تحقیق بارتند از :
۱) آیا بین ادراک و انتظار ،دانش آموزان و معلمین از جو روانی _اجتماعی تفاوتی وجود دارد؟
۲)آیا رابطه بین ادراک و انتظار دانش آموزان از جو روانی _اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی وجود دارد ؟
۳)آیا رابطه ای بین ادراک و انتظار معلمین از جو روانی _اجتماعی کلاس ،با پیشرفت تحصیلی وجود دارد ؟
هر قدر متغیرها یا ادراک و انتظار که عوامل سازنده جو کلاس درس هستند به هم نزدیکتر باشند جو مناسب تر است و در نتیجه پیشرفت تحصیلی بهتر خو اهد بود بنابراین در این مورد می توان گفت :در محیط آموزشی ،شناسایی این متغیر ادراک و انتظارات دانش آموزان و معلمین از جو _اجتماعی کلاس ،معلمان را در رسیدن به اهداف آموزشی و تفکر دربارة شیوه های فعالیت آنها ما یاری می دهد واین پرسشنامه به نحوی مؤثر بازده دروس مختلف را بنابر کار برد مؤلفه های جو پیش بینی کند و یک ابزار معتبری برای پیشگیری بازده آکادمیک دروس مختلف همانند تست ها بهره هوشی است .این پرسشنامه می تواند به تنهایی همانند تستها ی بهره هوشی مورد استفاده قرار گیرد و یا اگر می خواهیم پیشگویی رابهبود بخشیم می توانیم آن را ه را ،با تستهای بهره هوشی بکار بریم .
۴)اهداف پژوهش
برای اینکه مسئله ممکن باشد لازم است که مؤلفه های سازنده ادراک و انتظار جو کلاس معین گردد سه مؤلفه کلی برای جو روانی _اجتماعی کلاس تعیین می کنند .۱- بعد تعامل افراد مشارکت ،ارتباط معلم شاگرد و ارتباط شاگرد با شاگرد .۲_ بعد تحولی و به پیشرفت تحصیلی توافق شده به کار و به هدف ۳_ بعد نگهداری مستقیم چیزی که به سازمان دهی مقررات و تغییر وابسته است (سیر کمالی ،۱۳۷۲ ).مؤلفه های که برای گروه بندی جزئیات مشمول جو روانی _ اجتماعی کلاس ذکر کرد به قرار زیر است مشارکت ، دلبستگی مقابل شاگرد _ شاگرد ، برخورداری از پشتیبانی معلم ، اهمیت به کار و تکلیف ،نظم و سازندهی ،مقررات ،نو آموزی ،و بر ضرورت تحقیق در این نهفته است که آموزش بر اساس علاقه به دنبال خود موفقیت و کسب لذت همراه دارد و این موفقیت به دنبال خود موجب پیشرفت تحصیلی می گردد و پیشرفت تحصیلی موجب علاقه دانش آموزان به تحصیل و ادامة آن می شود .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه78

بسمه تعالی

نخود به خانواده بقولات تعلق دارد . بذور رسیده و خشک نخود دارای ارزش غذایی زیاد می باشد و یکی از مهمترین منابع غذایی سرشار از پروتئین
( 18 تا 23 درصد ) می باشد و نیز از قابلیت نگهداری و انبار داری خوبی برخوردار است .

علاوه بر اهمیت نخود به عنوان یک منبع غذایی مهم برای تغذیه انسان و دام، این گیاه می تواند در حاصلخیزی خاک ، بویژه در مناطق خشک موثر باشد . با توجه به اینکه این گیاه نسبت به سایر حبوبات سازگاری بیشتری با شرایط اقلیمی کشور دارد و می تواند بخشی از نیازهای پروتئینی کشور را تأمین کند، باید بیشتر مورد توجه کشاورزان و مسئولان کشور قرار گیرد .

ازدیاد جمعیت و نیاز روز افزون بشر به مواد غذایی از یک طرف و محدودیت منابع تولید از طرف دیگر اندیشه محققان و دولتمردان را در این راستا سوق داده که تنها راه دستیابی به خود کفایی کشاورزی ،به دلیل محدود بودن منابع آب و خاک هر کشور افزایش عملکرد در واحد سطح می باشد و این میسر نمی گردد مگر با تولید ارقام پر محصول که با بهره گیری از علم ژنتیک می توان به این مهم دست یافت .

آگاهی و اطلاع از نحوه عمل ژن در کنترل صفات، کمی و کیفی بودن صفات &zwnj تعداد ژن کنترل کننده ، نقشه کروموزومی و سایر اطلاعات ژنتیکی می تواند ما را در اهداف دورگ گیری یاری نماید . لازم به ذکر است که در چند سال اخیر دورگ گیری بر روی گیاه نخود تیپ کاملی با موفقیت در بخش تحقیقات حبوبات کرج و چند شهرستان از جمله گرگان آغاز گردیده است .

از دیدگاه اصلاح نبات برخی از دلایل کاهش عملکرد و پتانسیل عملکرد پایین در ارقام کنونی نخود عبارتند از : حساسیت ارقام به بیماریها ، خسارات آفات &zwnj و عدم واکنش ارقام



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این نرم افزار محصول سال 1991 ، open source می باشد و تحت زبان برنامه نویسی جاوا می باشد.این نرم افزار تحت Apache Licence می باشد. آخرین نسخه آن تا سال 2010، vrsion 0.7b آن می باشد .

این نرم افزار یک محیط مدلسازی است که مدلهای SD را ایجاد می کند و آنها را شبیه سازی می کند.برای ساخت مدلهای کسب و کار ،علمی، سیستمهای اجتماعی به کار می رود.

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه25

فهرست مطالب

مقدمه:

الف- انواع کمباین های خودرو

ب

ب- کمباین های کششی

« اعمال و ساختار کمباین»

الف) دروی غله و خوراندن آن به کمباین

1- سکوی برش:

تنظیمات چرخ فلک:

-1- چرخ فلک (شانه):

-1- شانه برش:

-1-1- چرخ فلک بلند کننده:

حرکت چاقوی برش:

تنظیمات شانه برش:

مکانیزه کردن برداشت غلات، هدف دیرینه کشاورزان بوده است. بریدن و کوبیدن دانه های ریز با روش های دستی، کاری بسیار پرزحمت بوده است. قبل از ثبت تاریخ، بشر آموخته بود چگونه از وسایل و گرداندن دام، به منظور افزایش برداشت محصول غلات دانه ریز استفاده نماید. آثاری از به کار بردن یک ارابه دروکن چرخ دار، در سرزمین باستانی گال (فرانسه و بلژیک امروزی) پیدا شده است. تاریخ استفاده از ماشین های دروکن اسبی و خرمن کوب های ثابت به اوایل سال های 1800 میلادی می رسد.

کمباین های اولیه، ماشین های بردارنده، خرمن کوبی بودند که به وسیله گروه هایی از اسب یا قاطر در سرتاسر مزرعه کشیده می شدند.

بعضی از این ماشین ها، تنها به عنوان خرمن کوب شناخته شده بودند. زیرا محصول غله ابتدا چیده می شد و سپس برای کوبیده شدن و جدا شدن دانه از کلش، به پای خرمن کوب برده می شد، اولین خرمن کوب تمیزکن در ایالات متحده آمریکا، در سال 1384 میلادی به ثبت رسید و به بازار عرضه شد و بعداً خرمن کوب به وسیله موتور بخار یا تراکتور و از طریق یک تسمه تخت محرک به حرکت درآمد.

شروع واقعی استفاده از کمباین به منظور برداشت و کوبیدن و تمیز کردن محصول، زمانی بود که اندرو و ای مور و دیگران از اهالی میشیگان امتیاز ساخت ماشین بردارنده- خرمن کوب که به وسیله موتورهای بخار کار می کردند، ساخته شدند. این ماشین ها برای چیدن، کوبیدن و تمیز کردن محصول به گروهی کارگر نیاز داشتند. عملیاتی که در کمباین های جدید که به وسیله ی یک نفر انجام می گیرد. نام کمباین (بعضی توأم یا با هم) موقعی به وجود آمد که عملیات چیدن محصول (برداشت) و خرمن کوبی، که بعداً عمل تمیزکردن هم به آن اضافه شد، در یک ماشین کامل و واحد انجام گرفت.



دریافت‌فایل